Czy zdarzyło Ci się na smartfonie wybrać pozycję w wynikach wyszukiwania Google, która prowadziła do strony pisanej drobnym tekstem, z linkami pisanymi małą czcionką, i którą trzeba było przewijać w bok, by zobaczyć całą treść? Dzieje się tak z reguły w przypadku witryn, które nie są zoptymalizowane pod kątem wyświetlania na smartfonach.
Taka sytuacja może irytować użytkowników urządzeń mobilnych. Od dzisiaj, by ułatwić użytkownikom znajdowanie potrzebnych informacji, wyniki wyszukiwania prowadzące do stron zoptymalizowanych pod kątem urządzeń mobilnych będą mieć etykietę „przyjazna dla urządzeń mobilnych”.Zmiana ta będzie wdrażana w ciągu kilku najbliższych tygodni. Aby uzyskać etykietę „przyjazna dla urządzeń mobilnych”, strona musi spełnić odpowiednie kryteria, które są sprawdzane przez Googlebota:
Strona nie korzysta z oprogramowania rzadko obsługiwanego przez urządzenia mobilne, np. Flash. Tekst na stronie jest czytelny bez powiększania. Rozmiar treści jest tak dobrany, że użytkownik nie musi przewijać strony w poziomie ani jej powiększać. Linki są tak oddalone od siebie, że kliknięcie tego właściwego nie jest trudne.
Jeśli chcesz się upewnić, że Twoja strona spełnia kryteria łatwej obsługi na komórce, wykonaj te działania:
Przeczytaj nasz zaktualizowany przewodnik dla webmasterów witryn mobilnych, który opisuje tworzenie i optymalizowanie witryn pod kątem urządzeń mobilnych. Sprawdź raport Obsługa na urządzeniach mobilnych dostępny w Narzędziach Google dla webmasterów. Znajdziesz w nim najważniejsze problemy z obsługą na urządzeniach mobilnychwystępujące w całej Twojej witrynie, a nie tylko na jednej stronie. Zapoznaj się z naszym poradnikiem na temat stosowania zewnętrznego oprogramowania, np. WordPress lub Joomla, w celu przeniesienia witryny korzystającej z systemu zarządzania treścią (CMS) do szablonu przyjaznego dla urządzeń mobilnych.Etykieta, o której mowa powyżej, to pierwszy krok mający na celu poprawienie komfortu korzystania z internetu przez użytkowników urządzeń mobilnych. Eksperymentujemy również z użyciem kryteriów łatwej obsługi mobilnej jako elementu wpływającego na ranking strony.Liczymy, że coraz więcej witryn będzie przyjaznych dla urządzeń mobilnych. Dzięki naszym wspólnym staraniom wszystkim użytkownikom będzie lepiej korzystało się z internetu.
https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/
a najlepsze jest to że strony blogera wyświetlają się doskonale na mobilnych
Czy Pozycjonowanie sklepów można robić na mobilne?
OdpowiedzUsuń